Клиентите на Mazda дълго време чакаха този автомобил – компактен SUV с модерен дизелов двигател и автоматична трансмисия. Тази конфигурация, която в последно време се превърна в „класика в жанра”, е най-търсена на пазара и се радва на все по-добри продажби. Но гордите японци не са се задоволили просто да „сглобят” SUV от налични детайли – те са разработили изцяло нов автомобил с изцяло нови двигатели и трансмисии. И чакането си е струвало, защото резултатът е наистина впечатляващ – новата дизелова CX-5 безспорно е най-добрият компактен SUV на пазара в настоящия момент. Няма да се впускам в подробности за целия арсенал на технологията SKYACTIV - като намаленото тегло на каросерията, оптимизирана конструкция на окачването и новите трансмисии, – която е насочена не само към максимална ефективност, но и към висока радост от шофирането. Японците заслужават поздравления за цялостното преосмисляне и дори преоткриване на дизеловия двигател. 2,2-литровият битурбо дизел на CX-5, който се предлага с две нива на мощност (150 и 175 к.с.), впечатлява най-силно с изключително ниската си степен на сгъстяване от 14:1. Тази необичайно ниска за дизелов мотор стойност осигурява множество преимущества - по-олекотена конструкция на двигателя заради по-ниските механични натоварвания, по-мека, тиха и спокойна работа, почти никакви вибрации, по-плавно разгръщане на мощността и не на последно място – много ниски нива на азотните оксиди, благодарение на което агрегатът покрива изискванията на бъдещата норма за вредни емисии Euro 6, при това без сложни и скъпи допълнителни катализатори и системи за впръскване на карбамид.
Тестваният от мен модел с мощност 150 к.с. и 6-степенна автоматична трансмисия разгръщаше мощна тяга още малко над обороти на празен ход, развърташе се с лекота до над 5000 об/мин и при това работеше много тихо и спокойно. Новата 6-степенна автоматична трансмисия работи фино и хармонично, винаги подбира най-подходящата предавка уверено и бързо – а благодарение на ранното включване на съединителя на хидротрансформатора (той реално работи само при потегляне и е блокиран през 89 % от времето) мощността достига до задвижваните колела директно и с минимални загуби. А това гарантира не само висока икономичност, но и приятна динамика на управлението, защото връзката между двигателя и колелата почти винаги е „твърда”. CX-5 вози комфортно, поведението на пътя е напълно предвидимо, в завоите каросерията се наклонява незначително, единствено при много агресивен стил на шофиране и по-рязка промяна в динамичния център на тежестта задницата „олеква” и се налага намесата на ESP. Кормилното управление с електрически сервоусилвател е леко, но прецизно, шофирането по завои доставя удоволствие.
Предлагането на място също е повече от средното в този клас – благодарение на голямото междуосие (2700 мм) в интериора е много просторно, единствено средното място на задната седалка не е особено широко и комфортно. Багажникът също е с предостатъчна вместимост (500 до 1620 литра), разделената на три части облегалка на задната седалка се сгъва с лекота, при което се образува почти равен под.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!