Независимо дали ни харесва, или не, джиповете, SUV-те, кросоувърите и високопроходимите хечбеци стават все по-популярни и модерни в автомобилния свят. Докато ексклузивните SUV-марки като Land Rover и Jeep традиционо се придържат към стандартни размери, то други автомобилни производители буквално премахнаха дистанцията между леките и високопроходимите автомобили. През 90-те години за средната класа джиповете са определено по-секси от минивановете и комбитата. Защо ви е да карате малко квадратче, като можете да получите висока кутия? След това се появиха Hammer H1 и H2, незабравими машини, които съвсем ясно разграничаваха лекия от високопроходимия клас. С течение на времето обаче германските и японските луксозни марки объркаха всичко. След като Lexus RX поведе хорото, Mercedes ML, BMW X5 и Porsche Cayenne го последваха в бърза последователност. Тази промяна бе ясен сигнал, че автомобилният пазар се превръща в сурова и безкомпромисна джунгла, в която няма цар на животните, няма естествен ред - традиции, всеки преследва и се бори за плячката – клиентите. Производството на тези модели хвърли ръкавицата, постави началото на нова ера на безпрецедентен растеж и революция, нетипични за автомобилния свят. Днес американците могат да произведат супер луксозен и скъп Escalade, но европейците ще си карат Qashqai и Capture, докато Peugeot ще обмислят дали да променят името си, защото звучи супер остаряло. Тези нови тенденции при автомобилите са ясен знак, че качествата и функциите на един високопроходим джип, като висок клиренс, AWD, висока позиция на седене, ще са все по-търсени от клиентите в цял свят, дори и от капризните западни купувачи. Казано по-просто, един SUV или кросоувър може да бъде модерен, луксозен, бърз и агресивен, докато една лека кола няма как да се превърне във високопроходимо превозно средство.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!