Журналисти тестваха възможностите на новия Kia Picanto вчера по улиците на София и край Панчаревското езеро. Корейската „люта“ чушка дебютира с атрактивен дизайн и компактни размери. Автомобилът вече е украсен с новата емблематична за Kia радиаторна решетка, която му придава вид на агресивно тигърче. Релефът по калниците и вратите вае една „мускулеста“ каросерия с доста по-спортни контури. Дръжките са оформени като ръкохватки. Задната част на автомобила е разделена на 2 части като при Sportage.
Фаровете са в два възможни варианта, но и двата с по два рефлектора.
Спортните мотиви са пренеси и в интериора. Изключително удобният 2-спицов волан с електроусилвател може да бъде и мултифункционален при по-високите нива на обзавеждане. Вътре в автомобила ни посрещат изключително приятни материали, множество ниши за съхранение на предмети, а USB и aux. портовете са част от стандартното обзавеждане. По-луксозните версии ще ви изненадат с кожен салон и декорации на волана и централната конзола. Трите кръгли циферблата зад волана могат да бъдат стандартни или електролуминисцентни. Предвиден е и индикатор за смяна на предавката.
Макар и компактен (с дължина от 3,60 м, широчина 1,60 м без огледала и височина 1,48 м) новият Picanto предлага едно от най-доброто вътрешно пространство в сегмента си благодарение на увеличената си колесна база. Автомобилът е на второ място в сегмента си по обем на багажника – 200 л по VDA.
Три са двигателите, с които Picanto ще изкушава във времена, когато цените на горивата са нечувано високи. Два от тях са 3-линидрови. Базовият е 1,0-литров бензинов с макс. мощност 69 к.с. при 6200 об/мин и макс. въртящ момент от 95 Нм при 3500 об/мин. С него вредните емисии са в размер на едва 99 г/км CO2, а в екологичен режим – 95 г/км. Средният разход с него е 4,2 л/100 км. По-мощен е газовият мотор (82к.с.), който всъщност работи и с бензин, като за целта разполага с допълнителен 10-литров резервоар за това гориво. Той изразходва 5,9 л/100 км. Единственият 4-цилиндров мотор в гамата е с работен обем от 1248 куб. смз и развива макс. мощност от 85 к.с. при 6000 об/мин. Въртящият му момент съответно е 121 Нм при 4000 об/мин.
Предавателните кутии са 5-степенни механични.
Голямото предимство на модела е, че ползва 7-годишна гаранция. Цените започват от 18 965 лв. с ДДС.
По време на теста Picanto се оказа достатъчно маневрен в пиковите часове по тесните централни софийски улици, но и достатъчно удобен и стабилен по лъкатушния път в посока Кокаляне.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!