Ричард Ким, водещият дизайнер по екстериора на BMW i3 и i8, разкри какво помогна на неговия екип да развият тези иновативни автомобили. През миналата седмица BMW Северна Америка предложи ексклузивно превю на двете превозни средства в Ню Йорк. Пред журналисти и отбрани гости компанията разкри подробности за подмарката i, както и бъдещите планове в развитието на електрическите превозни средства.
BMW i3 влиза в продажба през 2013 г., една година по-късно то ще бъде последвано от i8. Въпреки че няма все още официална информация, носят се слухове, че BMW i8 ще се предлага на цена от около 160 000 долара.
BMW i3, известен още като Megacity Vehicle, е изграден от лека и иновативна CFRP структура, която се вози на алуминиево шаси. i3 произвежда мощност от 168 к.с. и въртящ момент от 250 Нм. Моделът е в състояние да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,9 сек. Плъг-ин системата представлява компактен електрически мотор, монтиран над задната ос. Тя черпи енергия от батерия и осигурява задвижване на задната ос посредством 1-степенна трансмисия. i8 ще оглави челото на сегмента си с мощност от 349 к.с. и разход на гориво от само 3,5 л/ 100 км. За ускорението от 0 до 100 км/ч са му нужни 4,6 сек., което е с 0,3 сек. по-бързо от това на M3 Купе.
Първоначално показаната концепция Vision EfficientDynamics (Vision ED) през 2009 г. на суперспортен автомобил с две врати или сегашният i8 за две години е преминал през интензивно развитие. Основната промяна е нов 1,5-литров бензинов двигател, който е заменил първоначално замисления дизелов. Той е монтиран в задната част и се управлява чрез трансмисия с двоен съединител.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!