С мощност от 325 к.с. и въртящ момент от 435 Нм, Insignia OPC увенчава гамата на марката Opel. Моделът с двойно предаване прави своя дебют с нова и освежена визия, както и с модифицирана ходова част, на автомобилното изложение във Франкфурт (12-22 септември).
Променената стилистика на предната и задната част, с типични за OPC дизайнерски елементи, като оформените саблезъби детайли в предната част и интегрирани в задната броня накрайници на изпускателната система, подчертават мощната осанка и извикват асоциации за високоскоростни обиколки на състезателната писта „Нюрбургринг. Ходовата част на OPC е усъвършенствана, със специален фокус върху задния мост – преработен както при другите членове на семейството на Insignia, с около 60 процента променени от инженерите компоненти. Новият софтуер на системата ESP позволява още по-прецизна настройка за динамика, особено по отношение на реакцията при поява на тенденция към недозавиване. Модифицираният софтуер на адаптивната ходова част FlexRide с регулируеми амортисьори осигурява оптимално поведение на пътя. Това специфично програмиране за OPC подобрява пътната динамика, позволява по-бърза и по-прецизна реакция при различните маневри и пътни ситуации.
С 6-степенна механична предавателна кутия и задвижване на четирите колела, Insignia OPC ускорява от нула до 100 км/ч за 6,0 сек (Sports Tourer: 6,3 сек) и достига максимална скорост от 250 км/ч (електронно ограничена), изразходвайки 10,6 литра гориво на 100 км в комбиниран цикъл (249 г/км CO2 съгласно Регламент [EC] No 715/2007). В неограничената версия максималната скорост на OPC с механична трансмисия достига 270 км/ч (Sports Tourer: 265 км/ч). Спирачната система Brembo с висок капацитет гарантира изключителното отрицателно ускорение с максимално ниво на стабилност дори при висока интензивност на работа.
В допълнение Insignia OPC се ползва от всички предимства на електронно контролираната система за задвижване на четирите колела. Тя включва високотехнологичен съединител, работещ на принципа на Haldex, и електронно контролиран блокируем диференциал с цел осигуряване на отлично сцепление. Системата функционира в зависимост от пътните условия и променя пропорциите на въртящия момент от нула до 100 процента между предния и задния мост, както и между задните колела. В комбинация с електронно контролираната ходова част, FlexRide системата за двойно предаване установява стандарти по отношение на времето за реакция и контрола на автомобила.
Интериорът на новата Insignia OPC посреща водача с чистокръвната атмосфера на модел от моторните спортове. Специалните седалки Recaro, които се предлагат опционално в кожа и с функция за памет, лостът за превключване OPC, напълно новият инструментален панел и централната конзола довършват щрихите на премиум излъчването. Освен основни параметри по отношение на информацията за автомобила, водачът може да следи и специфични данни, като налягането и температурата на моторното масло, напрежението на акумулатора и зареждането му, позицията на дроселовата клапа, използваната мощност и страничното ускорение на опционалния, осеминчов дисплей.
Новият волан (опционално с отопление) е оборудван с лостчета за превключване на предавките, в случай че автомобилът е с автоматична трансмисия. Това позволява на водача на OPC да осъществява бързи превключвания на ръка дори ако автомобилът е в автоматичен режим. Ако лостчетата за превключване не се използват в рамките на 12 секунди, автомобилът продължава да сменя предавките автоматично. По този начин новата Insignia OPC удобно съчетава предимствата на двата режима.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!