С Common Rail системата CRS3-25 Bosch представя първия пиезоинжектор за леки автомобили, работещ с налягане от 2500 бара. Чрез оптимизираното впръскване горивото се пулверизира още по-фино и изгаря по-добре. Авангардните пиезоинжектори позволяват многократно впръскване с до 10 единични такта. Това е важно за спазването на бъдещите стандарти за вредни емисии и за увеличаването на мощността на двигателите. Наред с пиезосистемите и инжекторите с електромагнитен вентил постоянно се усъвършенстват. Пример за това е новият Bosch CRI2-20 с налягане на впръскване от 2000 бара.
Всички инжектори с електромагнитен клапан от Bosch могат да се вграждат на модулен принцип, което дава възможност на производителите на автомобили да използват модели от различни генерации в един и същ базов двигател. И при инжекторите с електромагнитен вентил е възможно увеличаване на налягането. Осъществява се при вентилите с изравнено налягане – интегриран в инжектора акумулатор на високо налягане предотвратява колебанията на налягането в системата. Така горивото може да се впръсква по-прецизно, а вредните емисии и шумът намаляват. Както и пиезоинжекторите, инжекторите с електромагнитен клапан могат да впръскват многократно. Така се намаляват разходът на гориво, емисиите на CO2, вредните вещества и шумът от двигателя.
Голямо предизвикателство за всяка впръскваща система е разликата в качеството на горивото в различни точки на света. Например мазилните свойства на дизела се различават твърде много в зависимост от региона. Поради това Bosch разработва Common Rail инжекторите си така, че да те да могат да се използват в цял свят.
Агенция Speed-Press
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!