Тазгодишното издание на рали „България“ завърши с двама различни победители. Първи в класирането за националния шампионат, за който се взимаше само първият ден на надпреварата, завърши Пламен Стайков с Mitsubishi Lancer Evo IX. Кърджалиецът изпревари с 47,8 секунди Крум Дончев (Ford Fiesta R5) в рамките на осемте отсечки на съботния ден. Дончев блесна в неделя, когато завърши борбата за Европейския рали трофей. Софийският пилот остави миналогодишния победител Александър Салюк (Украйна, Ford Fiesta R5) на 21,8 сек зад себе си. Трети за купата на Стария континент финишира турският шампион Ягиз Авджъ с MINI Cooper JCW, а за националния ни шампионат – Георги Василев (Mitsubishi Lancer Evo IX). Най-бърз при автомобилите с две задвижващи колела и в двете класирания беше Антон Титов (Citroen DS3 R3T). От стартиралите общо 25 екипажа за Европейската купа завършиха 14 от общо 17, а за нашето първенство – 15 от 20 (голяма част от тандемите участват и в двата шампионата). За щастие състезанието мина без сериозни инциденти и при приличен зрителски интерес. Лидер по етапни победи за двата дни е Крум Дончев, който записа най-добро време за международното класиране в общо осем отсечки. За българската надпревара на върха беше Стайков, който спечели шест върхови постижения в първия ден. За националното първенство горивото и гумите не подлежаха на контрол като при Европейското рали трофи. От една страна, това дава възможност на отборите с по-ограничен бюджет да участват, а от друга – да се използват гуми и гориво с по-добри характеристики. Именно поради този факт класирането е разделено.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!