Шведският производител на суперавтомобили Koenigsegg наскоро представи поредната вариация на тема Agera, но този път с индекс S. Моделът е нещо средно между класическата версия и върховата Agera R, и като всички представители на марката е типичен роудстър, което означава, че покривът му може да бъде свален при необходимост.
Agera S бе представена в много интимна обстановка в края на 2012 г. и обявената за нея информация бе повече от оскъдна.
Автомобилът е създаден специално за пазари, където горивото E85 (бензин с биоетанол) не се предлага, като повечето поръчки идват от Азия. Реално Agera S разполага с всички качества на Agera R, с изключение на гъвкавото отношение към горивото (възможност да работи както на бензин, така и на смес от бензин и биоетанол). Обикновената бензинова помпа е пригодена за по-ниско октаново число, отколкото тази за E85, така че макс. мощност на „еската“ е 1016 к.с. на фона на 1140-те „коня“ на R.
Ускоряването от място до 100 км/ч отнема 2,9 сек, а натоварването е до 1,6 g. Макс. скорост е малко над 402 км/ч.
Както при всички останали представители на серията Agera, и този е с 5,0-литров битурбо V8, задвижващ задните колела през 7-степенна предавателна кутия с два съединителя и електронен диференциал. Той е средно разположен. Автомобилът е изграден върху карбонов монокок.
Предлагат Agera S с ляв или десен волан и в случай че се чудите откъде идва името, то е от гръцката дума „Ageratos“, която означава „без възраст“.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!