Първото впечатлениеПлюсове: прекрасна хармония между електромотора и бензиновия двигател, зареждане от контакта, вихрено ускорение, лесно управление.Минуси: относително дълго време за зареждане от 3,45 часа; около 200 кг по-високо тегло, отколкото при Golf GTI, висока цена.
Какво е новоС концепцията си на Plug-in хибрид, т.е. комбинация между електрическо задвижване и бензинов мотор, новият Golf GTE има статуса на екологичен модел. В действителност обаче той е нещо повече – още една модификация за удоволствие от шофирането, позиционирана между GTI и R. Бутонът GTE в кокпита превръща тихия „еколог“ в пъргав спринтьор. Едно натискане е достатъчно, за да бъдат „извикани“ 204 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ч за 7,6 сек поставя колата в лигата на дизеловия й събрат GTD, но максималната скорост (217 км/ч) можеше да бъде и по-висока, ако батериите не бяха толкова тежки. GTE е „тежък“ и във финансово отношение – цената му в Германия е 36 000 евро (70 560 лева).
Как се управляваВ режим GTE 350 Нм се изстрелват към предните колела – досущ като при GTI. А който е нежен с педала на газта, ще изминава до 50 км само на ток. Но в чисто електрически режим максималната скорост е ограничена до 130 км/ч. А разходът? На хартия той е само 1,5 л на 100 км, но във всекидневието е около 3,5 л. Достоен за уважение е автономният пробег от 939 км.
Да купуваме ли?Технически идентичният Audi A3 e-tron Sportback в Германия струва около 1000 евро отгоре. Защо не?
Технически данниPlug-in хибрид: 4-цилиндров, турбобензинов мотор (110 кВт/150 к.с.), електромотор (75 кВт/102 к.с.); системна мощност 150 кВт (204 к.с.); макс. системен въртящ момент 350 Нм; предно задвижване; 6-степенна DSG-трансмисия; пробег 939 км; пробег на ток 50 км; 0-100 км/ч за 7,6 сек; макс.скорост 217 км/ч; разход EU-Mix 1,5 л/100 кмЦена: ок. 36 000 евро
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!