Сред значимите моменти в историята на автомобилните състезания на Mercedes-Benz са участието в първото международно автомобилно състезание през 1894 година, първата победа на автомобил Mercedes по време на състезателната седмица в Ница през 1901 г., тройната победа на Daimler-Motoren-Gesellschaft в Grand Prix в Лион през 1914 г., времето на автомобилите с компресорни двигатели след 1922 г. и най-вече ерата на Сребърната стрела преди и след Втората световна война, както и рали състезанията и рекордните обиколки в
периода след това – на тази основа се надграждат съвременните успехи във Формула
1 и DTM (Deutschen Tourenwagen-Masters/Германски спортен шампионат).
Опитът от разработките на състезателните автомобили се пренася върху серийните модели – и обратното. Особено впечатляващ е този директен обмен на техника и ноу-хау през първите десетилетия от спортните състезания. С още по-голяма обвързаност това взаимодействие продължава и днес. Техническата компетентност при разработването на състезателните автомобили се свързва с бурната емоция от спортната победа. В глобален аспект клиентските желания и пазарите се променят и компанията активно реагира на това. Много от техническите иновации, които днес разкриват нови хоризонти пред автомобилостроенето, водят началото си от определящите бъдещето разработки при състезателните автомобили.
При моторния спорт хората и автомобилите са главните герои. Но без екип и марката зад
себе си дори най-добрите автомобилни пилоти и най-добрите състезателни автомобили
нямат шанс за победа. Всяко автомобилно състезание е поредното доказателство, че
определящи за успеха са съвместните постижения. Екип, техника и тактика трябва прецизно
да си взаимодействат. Така значението и очарованието на надпреварата не приключва с
финиш флагчето: всеки, подобно на Mercedes-Benz като марка, който в пълна степен се
ангажира с моторния спорт и завоюва победи в целия свят, обръща вниманието на
обществеността към своите продукти отвъд границите на състезанията. Това е доказано
твърдение и при Mercedes-Benz: „Считаме, че допълнителните разходи за спортни
състезания са неизбежно необходими, за да утвърждаваме подобаващо място за нашите
продукти сред международната конкуренция“ - така е записано още в Бизнес доклада на
Benz за 1907/1908 г.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!