Водещият производител на гуми и технологии за автомобилната индустрия Continental ускорява съвместния си проект със световния лидер в спортните стоки Adidas в областта на спортните обувки. Двете компании създадоха заедно и вече предлагат за новия зимен сезон обувки за сноуборд. Наречен Blauvelt, този уникален продукт интегрира патентованата от Adidas Adiprene технология с аеротермична нанотехнология за повече топлина и иновациите на Continental за върхово сцепление.
Най-новото съвместно развитие на двете компании идва след повече от шестгодишно сътрудничество в развойната дейност на технологии и материали за спортни обувки. Сътрудничеството им започва през 2007 година, когато екипи на двете компании се срещат да обсъдят проект на Adidas за подобрено сцепление и контрол при спортните обувки. Първите съвместно създадени обувки за бягане се появяват след три години и оттогава атлети с обувките на Adidas и технологията на Continental постигнаха два световни и множество пистови рекорди.
По време на Берлинския маратон през 2011 г. Патрик Макау от Кения свали цели 21 секунди от предишното рекордно постижение. Две години по-късно неговият сънародник Уилсън Кипсанг отново подобри рекорда с технологията на Continental, като премина през Бранденбургската врата с време 2.03.23, подобрявайки времето на Макау с 15 секунди и осигурявайки си място в залата на славата на маратонските бегачи.
Днес над 80 модела спортни обувки на Adidas използват технология на Continental и германския производител на гуми е доставчик на Traction Compound съставка, използвана при производството на спортни обувки Adidas. В Continental са създали изключителен материал за подметки не само за високотехнологични обувки за маратонно бягане, с които атлети чупят световни и лични рекорди, но и вече за множество спортове на открито.
“Обувките за бягане трябва да са бързи, леки и удобни. Подобряването на тези характеристики е сложен и продължителен процес. Подметката на обувката играе изключително важна роля – както при гумите на автомобила, тя трябва да понася големи натоварвания и да има добро представяне при температури от -20 до +40 градуса”, отбелязва г-н Фабиан Детмер, директор развитие на процеси в Continental.
Според г-н Детмер контактната площ на една спортна обувка не е много по-малка от тази на автомобилната гума и за да се прецени как се генерира сцеплението, трябва да бъде изследван източникът на сцепление на макроскопично ниво. В сравнителни тестове екипът на Continental установява, че създадените смеси могат да постигнат подобрение в нивото на сцепление с 15 до 30%.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!