Aston Martin Racing представи новия си автомобил за “24 часа на Льо Ман 2011”. Моделът AMR-One е създаден от Prodrive и използва специално изграден за него бензинов двигател с турбина. Конфигурацията му е 2,0-литров 6-цилиндров редови със състема за директно впръскване и мощност от 540 к.с.
Интересно е, че кокпитът е открит за разлика от досегашния автомобил. В същото време от Audi заложиха на закрито купе с R18, защото според екипа то дава повече скорост и добра аеродинамика.
Aston Martin AMR-One е резултат на дълго развитие, което започва през септември. Тогава собственикът на автомобилната компания и Prodrive Дейвид Ричардс получи уверение от организаторите на Льо Ман, че новите правила ще направят бензиновите коли равностойни на дизеловите.
В следващите две години ще бъдат произведени 6 шасита AMR-One, 5 от които вече са продадени на колекционери и частни тимове. Досегашният модел бе с шаси на Lola и двигател V12. Новата кола ще участва за пръв път в “Пол Рикар” на 3 април, първи кръг от тазгодишния шампионат на сериите Льо Ман. След това AMR-One ще се появи в “Себринг”, част от Международната купа Льо Ман, а през юни в “24 часа на Льо Ман” ще се използват две коли.
Пилотските двойки ще бъдат запазени от миналата година. Дарен Търнър и Щефан Мюке остават тандем, както Ейдриън Фернандес, Харолд Прима и Анди Мейрик.
В същото време стана ясно и, че Peugeot планира да тества хибриден 908 с турбодизелов двигател. Автомобилът бе представен по време на салона в Женева. Френският производител ще пусне колата на писта в края на март в “Пол Рикар”, когато са официалните тестове за “24 часа на Льо Ман”. 908 HYbrid4 използва подобна на системата във Формула 1 KERS, която дава допълнителни 80 к.с. в продължение на няколко секунди.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!