След като от предшественика, BMW M3 Купе четвърто поколение, бяха произведени над 40 000 екземпляра, сега BMW M4 Купе продължава историята на успеха – означението M4 подсказва за моделното семейство, на което е базиран новият М модел. За пръв път едновременно с купето се представя и вариантът с 4 врати, който в съответствие с логиката се нарича BMW M3 Седан. „От четири поколения на модела насам BMW M3 комбинира гените от моторните спортове с неограничената пригодност за всекидневието в една изключително емоционална цялостна концепция”, казва д-р Фридрих Ничке, председател на Управителния съвет на BMW M GmbH. BMW M3 Седан и BMW M4 Купе последователно продължават тази основна идея. Двигателят е сърцето на всеки модел на BMW M: новият шестцилиндров турбодвигател комбинира преимуществата на високооборотен атмосферен двигател със силните страни на турботехнологията. Последователно олекотената конструкция осигурява понижаване на теглото от около 80 кг спрямо предходния модел. BMW M3 и BMW M4 предоставят технология от моторните спортове на обществените пътища. Моделите са изпитани при хиляди обиколки по легендарната Северна отсечка на Нюрбургринг – най-взискателната състезателна писта на света. Старателната и страстна работа при разработката превръща двата модела в мощни спортни автомобили, които поставят нови стандарти по отношение на цялостната концепция, прецизността и пъргавината. Разработен специално за BMW M3 Седан и BMW M4 Купе шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и високооборотна концепция осигурява максимална мощност от 431 к.с. и максимален въртящ момент от 550 Нм, който е на разположение в много широк оборотен диапазон. С тези данни той надхвърля максималната стойност на въртящия момент на предшественика BMW M3 с около 40 %. Разходът и емисиите са понижени с около 25 %. Ускорението от 0 до 100 км/ч както при BMW M3 Седан, така и приBMW M4 Купе, отнема 4,1 сек (с опционалната 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя). Сред най-важните задачи при разработката на BMW M3 Седан и BMW M4 Купе е била пригодността за състезателната писта. Затова двата модела са оборудвани с охладителна система, адаптирана към изискванията на състезателните писти, която да гарантира оптимални работни температури на двигателя, турбокомпресора и трансмисията. По време на разработката инженерите работят в тясна връзка с професионалните състезателни пилоти на BMW Motorsport. Бруно Шпренглер и Тимо Глок са участвали в множество обиколки по Северната отсечка на Нюрбургринг за тестване и настройки на автомобилите.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!