Запалените по пистите определено ще се зарадват на тази новина – канадското чудо Magnum MK5, за което вече ви споменахме, е напълно готово. Олекотеният звяр е проектиран едновременно за състезания и за движение по обикновените пътища. Той ще се бори за сърцата на купувачите с класики в жанра като Caterham Seven, Ariel Atom, BAC Mono и VŪHL 05.
Средно разположеното 4-цилиндрово сърце на MK5 „бие“ с цели 11 000 об/мин и генерира макс. мощност от 250 к.с. На него му се налага да задвижва автомобил със суха маса едва 544 кг. Силовият агрегат изстрелва без проблеми лекото като перце тяло със скорост 100 км/ч за едва 3,2 сек. Възможната макс. скорост е 240 км/ч. Задвижването е задно и става през 6-степенна секвенциална предавателна кутия с диференциал с ограничено приплъзване.
Останалите технически подробности са пушрод окачване, регулируеми амортисьори отпред и отзад. Размерът на джантите е 18 инча, а на предните и задните гуми - 225/40 и 265/35 съответно. Според предварителната информация на производителя собствениците трябва да очакват ускорение от порядъка на 2 g.
Каросерията е изработена от карбон-композитни материали и се демонтира за по-лесна поддръжка. Не бива да забравяме и аеродинамичния пакет като предни крило и сплитер, както и заден дифузер. Дължината на MK5 е малко под 4 м. Болидът е двуместен, като кокпитът е направен предимно от въглеродни влакна
Ако всичко това ви е заинтересувало и имате около 140 000 излишни долара, знайте, че Magnum вече приема поръчки за MK5, чието производство ще бъде ограничено до 20 бройки годишно. Първите от тях ще бъдат доставени до крайни клиенти до края на 2014 г.
Според канадския производител MK5 е лесен за поддръжка и е с ниски експлоатационни разходи. Освен това, ако искате да го карате на писта, ще се справите и сами и няма да ви е необходим отбор от механици. Формулата била лесна – просто скачаш в колата и я подкарваш.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!