Концепцията на BMW X6 беше много оспорвана, когато моделът се появи на пазара през 2008 г. Той обаче се оказа много успешен - само през миналата година от него са продадени 36 688 бройки! Сега и Mercedes се насочва по печелившия път на BMW с MLC, който също трябва да бъде смесица между SUV и Coupe.
При този Benz най-интересни са пропорциите - дългият близо 5 м модел е висок само 1,74 м. „Стилистите“ от Щутгарт направили задницата да изглежда много по-фина от тази на Х6, а инженерният отдел обещава пътно поведение като на традиционен лек автомобил въпреки размерите.
Водачът ще може да избира между четири различни режима на каране – комфортен, нормален, Sport и Sport+. При тяхната смяна се променят и уредите в кокпита – за първи път при Mercedes. В Щутгарт обаче са си написали домашното не само по отношение на интериорния и екстериорния дизайн – те отвръщат на удара от Мюнхен и със „свежи“ задвижващи агрегати. Всъщност 6-цилиндровият битурбо двигател с 333 „коня“ вече ни е познат от Е-класата. Тук обаче този мотор ще бъде комбиниран с изцяло нова 9-степенна автоматична трансмисия с функция за подаване на междинна газ при низходящо превключване.
Когато в края на лятото MLC се появи като сериен модел, той ще загуби много от шоублясъка си. Ниската линия на покрива обаче ще бъде запазена, а прагове и брони като при прототипа вероятно ще имат само върховите AMG-версии. Освен V6 Biturbo клиентите ще могат да поръчват и V8, но не познатия 5,4-литров с две турбини, а нов 4-литров, който ще се използва и за „спортиста“ GT AMG. В гамата ще има и един дизел – 3-литровият V6 с 258 „коня“ и 620 Нм, а от 2015 – и хибридна версия. Очаква се новият модел да бъде с около 6000 лева по-скъп от ML.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!