24 часа „с пълна газ“ на високоскоростната овална тестова писта „Милброок” с нейните впечатляващи плавно наклонени виражи. Дванайсет пилоти поемат щафетно смените по пилотирането на двете серийни Astra 2.0 CDTI. 4800-километрово пътуване с едва 22-минутно спиране за двата автомобила в рамките на 24 часа. Резултатът от това е внушителната средна скорост от 201 км/ч, постигната в опит за установяване на световен рекорд за дизелови серийни леки автомобили в класа 1600-2000 куб. см с принудително пълнене съгласно регламента на FIA.
Екипът на Opel и сестринската й марка Vauxhall атакуваха дванайсет световни рекорда и шест британски национални високоскоростни рекорда за продължително пилотиране. Автомобилите, участващи в 24-часовия спринт, са оборудвани със задължителните предпазни клетки, както и със спортни седалки Corbeau и предпазни колани Luke, а след всички регламентирани проверки са запечатани с помощта на специален пластичен материал под наблюдението на съответните отговорни органи точно преди началото на маратонските опити. Opel/Vauxhall все още очаква потвърждението от страна на FIA, че опитите са били успешни.
Двата автомобила Astra CDTI стартираха на високоскоростния овал в Милброок край Милтън Кейнс на 5 октомври 2013 година в 16.00 часа. Деветима журналисти деляха автомобилите с трима специалисти от Opel/Vauxhall. Фолкер Стричек, бивш състезателен пилот в DTM и ръководител на отдела Opel Performance Cars & Motorsport, играеше ролята на капитан на отбора. В края на 24-часовия маратон и атаката на 18 нови рекорда предишният експерт по туристически автомобили и състезателен директор бе доволен: “Двата автомобила Astra бяха абсолютно надеждни в работата си при пълно натоварване. Осъществяването на тези 24-часови опити за издръжливост стана възможно благодарение на комбинацията от динамика и ефективност. Забележителен бе фактът, че автомобилите нямаха нужда дори от капка допълнително масло”.
Партньор в областта на гумите бе Michelin, осигурявайки модела Pilot Super Sports, който е част от оригиналното оборудване на Astra – същия набор от гуми, който клиентите получават със своята нова Astra. За проверка на тяхната издръжливост през лятото бяха направени стендови тестове, както и тестове с дължина от 500 мили на „Милброок”. “Направихме по една смяна на гуми на всеки автомобил просто за да сме абсолютно сигурни в безопасността, тъй като натоварването на окачването и гумите може да достигне изключителни стойности в завоите на пистата”, отбелязва Фолкер Стричек.
Експертът не само допринесе много за осъществяването на проекта със своя огромен опит, но ръководеше и екипа си от четирима специалисти в Англия, които обслужваха двата автомобила Astra така, сякаш са на 24-часово състезание на Льо Ман или „Нюрбургринг”. Екипът осъществяваше бързо и ефективно дозареждане и смяна на пилотите през деня и нощта и именно благодарение на него беше възможно постигнатото изключително кратко време за престой в бокса от 22 минути.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!