Често пъти Tesla е определяна като Apple на автомобилната индустрия. Нейният луксозен електрически Model S е истински хит на американския пазар – през 2012 и 2013 г. отвъд Океана са продадени около 25 000 бройки. За изминалата година продажбите й в САЩ са дори повече от тези на S-класата на Меrcedes. Не е зле за „иноватор“, нали?
Успехът на движения от електроните „янки“ се оказа толкова голям, че няколко Model S стигнаха и до българските пътища – а ние седнахме зад волана на една от тях и я изпробвахме обстойно. С бруталните си 600 Нм, достъпни още от 0 об/мин, Tesla ускорява наистина впечатляващо. Устрема й обаче възпира липсата на двойно задвижване – по некачествения български асфалт дори при доускорение задницата тръгва като „отсечена“ настрани, преди системата за стабилност да се включи и да вкара машината в правия курс. Много от традиционните премиум лимузини – дори и V12, ще ядат „бой“ по светофарите. Особено тези без 4х4 са застрашени от сериозен токов удар.
Собствениците на S-класа и „седмици“ обаче не трябва да се натъжават – техните автомобили имат повече място отзад, отколкото Model S. А за хората с личен шофьор това е важно. Дори и традиционалистите, ценители на лукса, ще останат очаровани от големия „тъчскрийн“, заместващ конвенционалните бутони на централната конзола. Още за нашите впечатления от революционната Tesla – в новия брой на AUTO BILD България!
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!