Отборът от световния шампионат за издръжливост (WEC) Toyota Racing пусна първата информация за колата, с която ще участва в Льо Ман и сезон 2014 г. TS040 HYBRID е изграден по новите правила, които дават по-голяма сила върху икономията на гориво и ефективността. Както досегашната кола TS030 HYBRID, TS040 разчита на хибридно задвижване, но голямата промяна е добавянето на мотор-генератор Aisin AW на предната ос, който ще помага на агрегата на DENSO на задната. Така TOYOTA HYBRID System - Racing осигурява тяга на четирите колела, а не само на задните, както до момента. При спиране мотор-генераторите генерират енергия заедно с механичните спирачки, която трансферират през инвертора DENSO към свръхкондензаторите Nisshinbo. В Toyota отново разчитат на този тип технология, а не акумулаторни батерии както във Формула 1 или маховик като в Audi. След това при ускорение събраната енергия се отдава като допълнителна мощност. Двигателят с вътрешно горене остава V8 и е разработен от моторното подразделение в Хигашифуджи. Шасито е дело на TMG в Кьолн и представлява еволюция на TS030 HYBRID. Според новите правила автомобилите са по-тесни с 10 см, от съображения за сигурност са добавени въжета обтегатели за гумите в случай на катастрофа и краш бокс отзад. За трета поредна година пилоти са Алекс Вюрц, Никола Лапиер, Казуки Накаджима, Антъни Дейвидсън, Себастиан Буеми и Стефан Саразен, а към тях се присъединява като тестови и резерва Майк Конуей. Автомобилът вече е преминал през начална фаза на тестове от 21 до 23 януари на "Пол Рикар", Франция, с Антъни Дейвидсън и Алекс Вюрц зад волана. Публичната премиера на TS040 HYBRID ще бъде на 28 и 29 март по време на тестовата сесия на WEC. Тогава ще дебютират и новите коли на Audi, също така и Porsche.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!