Кореспонденти на AutoBild България в Перник докладваха за необичайно явление... Golf e кацнал върху къща? Golf е изстрелян в орбитата от централния площад? Golf e изписaл името на града с гуми? Не, този път компактният модел на Volkswagen не е главен герой в историята от „сателита“ на столицата. По магистрала „Люлин“ се е появил неидентифициран летящ обект от друга порода. Злите езици говорят, че шофьорите на S-класи смирено подавали десен мигач, когато го забележели в огледалото. Но не от страх – а защото се чудели дали да не халюцинират, виждайки приближаващ с над 200 км/ч... Trabant! Веднага трябва да проверим дали това не е просто поредната градска легенда. Истината бързо пристига при нас: в убийствен син цвят почти на входа на малкия град ни посреща семпло тунингован отвън (някогашен) 601.
Хората наоколо бързо изваждат мобилните си телефони: необичайно звучащият „източногерманец“ с 4-цилиндров бензинов турбодвигател се превръща в звездата на пътя – при това, без да доказва динамичните си способности. От него се измъква едър перничанин – Георги Манов, председател на спортен авто-мото клуб „Струма“, е един от създателите на творението, което получи награда за цялостен тунинг на шоуто в Интер Експо Център преди няколко месеца. Отличието беше напълно заслужено – от една страна, защото Trabant-ът е „ъпгрейднат” с цяла ера в сравнение със серийния си първообраз, а от друга – тъй като подобренията му са направени качествено и след внимателно обмисляне. Карбон вместо дуропласт Спомняте ли си от какво беше направено Mini-то на социалистическия лагер? В панелите му беше използван материалът дуропласт, съставен от армирана с памучни фибри смола. За да запазят култа към постиженията на източногерманското автомобилостроене, тунерите от Перник запазват оригиналния заден капак. Почти всичко останало обаче превръща Trabant-a в последовател на F1-идеологията – защото е изградено от карбон! Заводският двигателен капак се е откъснал при скорост 240 км/ч – така че осигурителните ключалки на новия далеч не са само за красота. Серво няма нито на волана, нито на спирачките, да не говорим за ABS – както подобава на „безпощадна бегачка“ като Ariel Atom. При разработката на автомобила са изпробвани много спирачни помпи, докато бъде намерена оптималната, осигуряваща натискане на педала с възможно най-ниска сила. С дискови спирачки (диаметър 305 мм) на предните и на задните колела, Trabant-ът прави впечатление на „узрял” тунинг плод – а не на поредната каруца с насила присаден и неоправдано мощен двигател. Подобренията за повече сигурност не се изчерпват с това. Оригиналната рама е „дублирана” и съединена с основната посредством вулканизация с естествен каучук – за да бъде каросерията устойчива на усукване. „Използвахме четири различни комплекта пружини наше производство, за да достигнем до максимална стабилност” – гордее се Георги с компонентите Made in Bulgaria, използвани в амбициозния тунинг проект. Под Trabant-овата черупка се крие тръбна конструкция – или казано с други думи, единствено формата насочва към оригиналния автомобил. Защото прожекторните ксенонови фарове, белите джанти OZ, разположеното централно под задната броня гърне и най-вече уникалната боя не ни навяват носталгични спомени за мобилните решения отпреди 10 ноември, а са входният VIP билет на Trabant-а за висшия клас на тунинг сцената. И ако екстериорът следва типичния дизайн на източногерманския модел, то интериорът е толкова променен, че никога няма да се сетите на какъв автомобил принадлежи.
Taлантливият екип на студио Kokonja “облича” купето с висококачествена телешка кожа. Звучи кофти за бедните крави, но радва страшно много почитателите на тунинга. Търсите скоростния лост на кормилната колона? Не си правете труда – традиционният селектор е останал в соцминалото на машината. Сега предавките се сменят както при повечето модерни автомобили. Или може би не точно – защото връзката между 5-степенната трансмисия и двигателя осъществява спортен керамичен съединител. Липсва ви повече информация за задвижващия агрегат? На нас също: пернишкият тунинг екип, в който освен Жоро участват и Светослав Цветков и Владимир Аризанов, не иска да говори много за мотора. „Изграден от “гол” блок” – oбяснява Манов. А колко конски сили, колко нютонметра, какъв обем? По тези въпроси Георги дава по-малко информация, отколкото Дитер Цече за бъдещите модели на Mercedes. След половинчасов тормоз Жоро най-накрая се предава и с нежелание издава, че в зависимост от настройката на „меката” (програмируема) електроника и повече от 300 „коня” не са проблем.
Агенция: Speed-Press
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!