Volvo Car Group изпраща традиционните акумулатори в миналото и предлага ново олекотено от гледна точка на масата решение, което освен всичко останало пести и пространство.
В основата на всичко са въглеродни влакна и батерии с наноструктура. Откритието е част от европейски развоен проект, в който участват девет страни. Неговата цел е да се осигури намаляване на масата, размера и цената на хибридните автомобили и електрическите модели. Работата по проекта започна преди три години и половина и панелите в експерименталния Volvo S80, който ви показваме на снимката, са първите реални резултати от него.
Решението е в комбинацията от въглеродни влакна и полиестерна смола, от които се създава наноматериал и структурни суперкондензатори. Подсилената конструкция тип „сандвич“ е оформена така, че да пасне на панелите на вратите, на капака на багажника или на волана. Слоят от карбон е оформен и изпечен в пещ, за да се втвърди, а суперкондензаторите се вграждат между пластовете на частите. После материалът може да бъде използван около каросерията на мястото на липсващите компоненти и там да съхранява и зарежда енергия. Последното ще става от натрупването и регенерирането й при спиране.
Иновативната комбинация от материали не само че се зарежда по-бързо от конвенционалните батерии, но е и по-здрав и гъвкав.
Тази технология икономисва масата на акумулаторите наполовина и доставя енергия за 12-волтовата система на автомобила. Като цяло с нея автомобилите олекват с приблизително 15%, а всички знаем какво значи това – по-икономично, по-екологично и по-бързо.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!