Президентът Обама има желание за бърз напредък с поставената цел плъгин хибридните автомобили в САЩ да достигне до 1 млн. екземпляра през 2015 г.
Автомобилните компании обаче предлагат по-традиционни технологии за пестене на гориво в краткосрочно бъдеще. Хибридите все още са по-скъпи от традиционните автомобили, работещи с двигател с вътрешно горене, а автономността им е ограничена, все още липсват и достатъчно станции за зареждане.
Едва 0,1% от общите продажби са били плъгин хибридите през миналата година в САЩ.
Много такива и електрически модели ще влязат в продажба през следващите две години.
През март този вид индустрия отбеляза истински рекорд, като бяха продадени общо 4148 единици.
Toyota Motor Corp., която лансира новия Prius тази пролет, очаква годишна реализация не повече от 15 000 бройки, а електрическият RAV4 EV, чиито продажби започват от лятото, ще се предлага само в Калифорния с очаквана годишна реализация около 800.
Производителите са реалисти и по-скоро се „ослушват“, за да видят как ще се развива пазарът, въпреки амбициите на Обама. През март Белият дом разкри стратегически план за привличането на повече купувачи към автомобилите с алтернативно задвижване. Част от стратегията включва всякакви видове данъчни кредити и бонуси, но много дилъри се противопоставят на този план, защото това би ги принудило да чакат обезпечаване от страна на правителството.
В същото време автомобилните производители и купувачите продължават да се придържат към по-евтините и по-конвенционалните технологии.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!