Този месец се навършват 80 години на един емблематичен не само за Citroen, но и за историята на автомобилостроенето модел – Traction Avant. Преведено от френски, името на любимеца на гангстерите, Френската съпротива и Гестапо означава „предно предаване“, но той не е първият в света автомобил със задвижващ преден мост, а само един от пионерите в това поприще. Тази корона носи американецът Cord L-29 от 1931 г. Французинът обаче е първият сериен с предно предаване, съчетано с носеща каросерия сериен и стоманен монокок, произвеждан от 1934 г. до 1957 г. Проектиран е от Андре Льофебр и Фламинио Бертони още в края на 1933 г.
Първият екземпляр излиза от завода в Париж година по-късно. По-късно производството му е организирано и във Велкобритания, Белгия и Германия, а до свалянето му от конвейера за общо 23-те години от съществуването му са направени общо 760 000 екземпляра.
Дизайнът му е истинско стилово предизвикателство - кръгли изпъкнали фарове, едновременно с това монтирани сякаш в самия преден край на калниците.
В рекламните си послания за модела навремето Citroеn силно акцентира върху сигурността. На една от снимките можем да видим как добре действа хидравличната му спирачна система, която се оказва по-ефективна от по-популярната тогава кабелна.
Моделът е толкова успешен и добре приет, че го спрягат във всевъзможни версии – кабриолет, семеен вариант с между 8 и 9 места, лекотоварна версия за малък бизнес, лансирана през 1938 г., така наречения Mylord, който е за по-представителни цели.
Двигателите също търпят развитие. Да речем, Traction Avant 15 Six е с голям 6-цилиндров 3,0-литров редови мотор с мощност от 77 к.с. и позволява макс. скорост от 130 км/ч, данни, доста прилични и от днешна гледна точка.
На 25 юли 1957 г. идва краят на производството на Traction Avant.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!