В разгара на полемиката около звука на новите 1,6-литрови турбодвигатели нека си припомним 80-те, когато те също властваха във Формула 1. Тогава Alfa Romeo изпълни странен проект на базата на флагмана си 164. Една седалка, специално окачване, голямо задно крило и... 3,5-литров V10 с 13 000 об/мин. Двигателят всъщност е създаден за френския производител и отбор във Формула 1 Ligier. Партньорството така и не се състоя, но моторът бе създаден - 4 вала, изцяло алуминиев, титаниев маховик, 620 к.с. и 13 300 об/мин. Alfa Romeo 164 Pro-Car е единственият създаден екземпляр за серията, която трябваше да се провежда със серийни коли, които използват технология от Формула 1. Другите производители се отказват, а Alfa прави само две коли и 15 двигателя. Карбоновото шаси е произведено от друг отбор от Формула 1 - Brabham. Спринтът за четвърт миля е 9,7 сек, а максималната скорост 340 км/ч. В ръцете на Рикардо Патрезе колата успя да постигне тази скорост на пистата "Монца" през 1988 г.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!