Както и обеща, Renault разкри официално всичко за новия си прототип под знака на Alpine. За да отпразнува 50-годишнината от създаването на емблематичната „берлинета“ Alpine A 110, дизайнерът на Renault Ян Жарсал и Аксел Брьон, директор отдел концепции и шоукари, реинтерпретираха по нов начин стилистичните кодове на култовия автомобил и създадоха юбилейния прототип Renault Alpine A110-50, като вкараха в него някои черти от концептуалния DEZIR.
Резултатът е карбонова каросерия с флуидни линии, хванали светлината по такъв начин, че създават впечатлението от непрекъснато движещ се автомобил. Жълти LED-светлини придават едновременно съвременно и носталгично излъчване на прототипа.
Каросерията е направена от Faster, а новият й син цвят пресъздава така нареченето „bleu Alpine“. Предният капак се отваря напред, а задният – назад. Съответно вратите – нагоре, тип „чайка“.
Кокпитът се придържа към състезателната стилистика на двуместните автомобили. Окото привличат карбонови степенки. Вътре доминира черният цвят, а шофьорската седалка е опасана от логото „Renault Alpine A110-50“. Вътре по красив начин се заиграват и различни нюанси на синьото, а бордовото табло е изключително опростено. Воланът е изключително информативен и вдъхновен от Формула 1. Предвидена е каска за пилота от Ruby.
Тръбното шаси е допълнително усилено и в него са влезли технологии Mеgane Trophy.
Разпределението на масата е решено с 47,8 % за предния мост.
Маскиран сплитер в предната част играе важна роля за аеродинамиката, а заден дифузер ускорява вкарването на въздушния поток под автомобила.
Цялата аеродинамика се придържа към технологията Computational Fluid Dynamics, също дошла от Формула 1.
Колесната база на Renault Alpine A110-50 е идентична с това на Mеgane Trophy и е 2625
мм. 21-инчовите джанти са обути в гуми Michelin, хомологизирани за пътищата.
Renault Alpine A110-50 разчита на 3,5-литров блок-мотор Renault V4Y с макс. мощност 400 к.с. при 7200 об/мин. Въртящият момент съответно е 422 Нм при 6200 об/мин. Силовият агрегат също е заемка от Mеgane Trophy V6. Въздушното захранване на колектора е осигурено от нов въздухозаборник, вграден в покрива.
Трансмисията също идва от спорта и е с 6-степенна полуавтоматична секвенциална предавателна кутия с двудисков съединител, който може да бъде управляван с педал или с пера на волана. Тя е разположена надлъжно зад двигателя и е със самоблокиращ диференциал с ограничено приплъзване.
Wintax 4 помага за анализирането на близо петдесетина параметъра като режим на двигателя, ъгъл на волана, скорост на автомобила, позиция на педала на газта и др.
Размерите на прототипа са дължина 4330 мм, широчина 1961 мм и височина 1230 мм. Масата му е 880 кг, а резервоарът – 30 л.
Засега от компанията не коментират бъдещето на прототипа, но от началото на годината непрекъснато се говори за завръщането на марката Alpine. Концепцията дебютира този уикенд в Монако, ще дефилира и на Фестивала на скоростта в Гудууд, а през септември ще бъде показана на салона в Париж.
Отдавна се говори, че Renault иска да възроди спортната си марка Alpine. Последният такъв автомобил е А610 и той бе свален от конвейера през 1991 г.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!