Стойността на една автомобилна марка зависи от много фактори и не може да бъде измерена точно. Въпреки това, ако даден потребител е склонен да плати повече за една марка, отколкото за друга, то това се оказва жизнено важен показател, влияещ пряко на тази стойност.
Това явление е най-очевидно в автомобилната индустрия. Възприятието на клиентите за дадена марка е от решаващ фактор, особено когато става въпрос за покупка на нов автомобил.
Един от най-добрите показатели за това колко е ценна една марка е годишното глобално проучване BrandZ Top 100, което се провежда от световноизвестната фирма за маркетингови проучвания Millward Brown.
При автомобилните производители BMW успя да се върне на върха в тазгодишната класация, след като през миналата бе изпреварен от Toyota. Според резултатите стойността на BMW е нараснала с 10% през последните 12 месеца и е достигнала сума от 24, 62 млрд. долара, докато Toyota отбеляза спад с 10% или 21,78 млрд. долара.
Изследователи отбелязват, че причината за това е затруднената глобализация на доставките на японските автомобили, дължащи се на наводненията и ядрената авария на Фукушима в Япония и наводненията в Тайланд през миналата година.
В същото време луксозни марки като Audi, BMW и Mercedes се възползвали от засилващото се търсене в Китай. Страната в момента е най-големият пазар за нови автомобили в света.
Интересно е, че въпреки силните позиции на GM като автомобилен производител №1 в света по отношение на продажби, нито една негова марка не е в топ 10.
Що се отнася до най-ценната марка в света, титлата отива в Apple, където стойността е нараснала с 19% през последната година до 183 млрд. долара.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!