Видяхме го на живо! Днес (вторник) във Франкфурт бе представено BMW i8, а заедно с него и няколко уникални новости. Повечето от тях бяха очаквани, но има и нови детайли. Например: хибридният спортист ще е първият сериен автомобил, който може да бъде поръчан с опционалните лазерни фарове, които са 1000 пъти по-интензивни и ярки от вече омръзналите ни LED. Но който все пак държи на светодиодните фарове, ще получи и специални, по-силни "Motorway" светлини за магистрали, които се активират над 120 км/ч. Други новости: моделът ще се предлага с три нива на оборудване, четири цвята за екстериора и интериора и ще предлага 5 режима на движение. Всичко е чудесно, ако не беше цената: електрическият спортист струва точно 126 000 евро.
Сериозна сума, но пък срещу нея получавате „най-прогресивния спортен автомобил на нашето време” – по думите на BMW. И то не само заради футуристичния дизайн. Но и защото пести енергия – и то не само при шофиране, но и при производството. Ще попитате как? В завода за карбонови нишки в Моузес Лейк (щата Вашингтон) 100 процента от енергията за производството се добива от силата на водата, а производствените мощности в Лайпциг се захранват от собствени вятърни електроцентрали. Серийната кожена тапицерия на седалките, средната конзола, арматурното табло и вратите се произвежда от „немскоговорящи” крави (от Швейцария, Австрия и Германия, заради по-късия транспорт) и се обработва с естествени екстракти от маслинови листа. Ключът е изработен от рициново масло и стъклени нишки, текстилните материали са смесица от полиестерен гранулат и вълна, а където това е възможно, се използват рециклирани карбонови елементи от отпадъци при производството, както и от катастрофирали или стари автомобили.
Динамичните характеристики са на нивото на суперспортен автомобил, разходът е по-нисък, отколкото при малка кола: „баварецът” с крилати врати ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди и изразходва само 2,5 литра бензин на 100 километра, което отговаря на емисии от 59 грама СО2 на километър. Забележително постижение за автомобил със системна мощност 326 к.с. и 560 Нм въртящ момент.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!