BMW Group постигна най-високите продажби в историята си за първите шест месеца на тази година, с общо 954 521 превозни средства, доставени в цял свят. Това е увеличение от 6,0% спрямо същия период на миналата година (900 566). Продажбите за месец юни също бележат рекорд – общо 184 489 превозни средства са реализирани в световен мащаб през изминалия месец, или увеличение от 6,9% спрямо предходната година (172 528). Иън Робъртсън, член на Борда на директорите на BMW Group, отговорен за управление, продажби и маркетинг на BMW, коментира: "BMW Group отчита най-добрите в своята история данни за продажбите през първата половина на годината, както и за месец юни. Това се случва въпреки преобладаващите негативни тенденции в редица европейски пазари. Целта ни е да продължим тази тенденция и през втората половина на годината с нови модели като BMW Серия 5, който въвеждаме на пазара от настоящия месец, и третото поколение на изключително успешното BMW X5, което очакваме в края на годината. Допълнителен импулс създават и новите попълнения в гамата BMW Серия 3 Гран Туризмо и BMW Серия 4 Купе." Световните продажби на автомобили с марка BMW през месец юни нарастват с 9,4% до 153 075 (предх. г. 139 879). Общо 804 248 автомобили с марка BMW (2012: 747 089) са били доставени на клиенти в целия свят от началото на годината - увеличение със 7,7%. BMW Серия 3 е един от основните двигатели за растежа на марката през първото полугодие с 236 215 доставки, което представлява ръст в размер на 21,8% спрямо същия период на миналата година (193 996). Новото BMW Серия 3 Гран Туризмо отбеляза успешен старт през юни с около 1500 продажби. Реализацията на BMW X1 също постига значителен ръст през първите шест месеца на 2013 г., с общо 79 061 превозни средства, доставени на клиенти, което е увеличение от 22,8% в сравнение с миналата година (64 387). Запазва се силно и търсенето на BMW X3, като продажбите от януари до края на месец юни достигат до 77 959 превозни средства (предх. г. 74 099 /+5,2%). BMW Серия 5 продължава своята успешна история с 169 593 доставки през първата половина на годината (предх. г. 166097/ +2,1%). Като така настоящото шесто поколение на бизнес лимузината на BMW е най-добре продаваното в историята на модела и безспорен лидер в своя сегмент. BMW Серия 6 се представя отлично и покачва реализацията с 35,4% до 14 012 доставки (Н1 2012:10345).
Реализацията на MINI отбелязва леко движение надолу през изминалия месец с 31 102 доставки в световен мащаб (предх. г. 32 339 / -3,8%). В периода от началото на годината нивата на реализация се запазват около миналогодишните със 148 798 доставки през първите шест месеца (151 877/ -2,0%). Стремежът на марката е да компенсира негативните тенденции в някои европейски пазари чрез стабилен ръст и в други региони, включително Китай (12 070 / +6,3%), Русия (1350 / +10,4%) и Мексико (2132 / +15,1%). Продажбите на Rolls-Royce Motor Cars през първата половина на годината възлизат на 1 475 автомобила (предх. г. 1600 / -7,8%). Докато през първото тримесечие реализацията бе около и малко под нивата на предходната година, през второто тримесечие на 2013 г. се наблюдава известен ръст (1%), породен от доброто пазарно представяне в Близкия изток, Югоизточна Азия и Китай. Тази положителна тенденция, заедно с планираното въвеждане на пазара на новия Rolls-Royce Wraith през четвъртото тримесечие на тази година, отразява предпазливия оптимизъм, изразен от Rolls-Royce в началото на годината. Компанията потвърждава своята цел за ръст през 2013. BMW Motorrad постига рекорд в продажбите за първите шест месеца на годината с ръст от 9,7% до 64 941 доставки (предх. г. 59189). Особено силно е представянето през месец юни, като продажбите са нараснали с 22,1% до 12 541 превозни средства (предх. г. 10 271).
BMW Group постига ръст на почти всички пазари през първите шест месеца на годината. В Азия доставките на Групата възлизат на общо 272 100 превозни средства през първите шест месеца на 2013 г., или ръст от 14,4% в сравнение със същия период на 2012 г. (237 876). В основата на този стабилен резултат през първата половина на годината са Япония (30 483 / +10,1%) и Южна Корея (18 412 / +18.3%). Продажбите в Китай възлизат на 182 800 превозни средства, което представлява увеличение от 15,0% спрямо същия период на миналата година (158 956). Там през последния месец са доставени общо 34 481 автомобила (предх. г. 23 930 / +44,1%). Този необичайно висок ръст през юни се дължи главно на базови ефекти, произтичащи от смяната на моделите BMW Серия 3 и BMW Серия 3 Long Wheelbase през лятото на 2012 година.
Стабилен е растежът на Групата и в Северна и Южна Америка. През първите шест месеца на годината общо 213 473 превозни средства са предадени на крайни клиенти, което отразява увеличение от 9,7% спрямо предходната година (194 620).
В САЩ, BMW Group надхвърля с 9,0% миналогодишните нива на реализация - 172 787 доставени превозни средства през първите шест месеца, в сравнение със 158 563 през същия период на 2012 година. През юни доставките са 33 645, което е увеличение от 21,4% спрямо същия месец на 2012 (27 720), като значителен принос за този резултат има обогатяването на предлаганото портфолио при BMW Серия 3 и BMW X1. В Европа продажбите на BMW Group остават на нивото от миналата година с 436 483 доставки към крайни клиенти (предх. г. 437 092 / -0,1%) за първата половина на годината.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!