Днес се състоя официалната премиера на новия Infiniti Q50, който дебютира на Автомобилен салон София 2013. С този модел луксозната японска марка не само лансира нова стратегия за именуване на своите модели, но и отгръща напълно нова страница в своята история.
Легендата за марката Infiniti започва през 1989 г. с Q45, скоро след това Audi откупува правото върху сигнатурата Q от 0 до 9. Днес Infiniti се завръща към своите корени с Q50. Новият модел е изграден около 4 основни водещи точки:
1. Дизайн на спортно купе:Новият Infiniti Q50 е първия модел в гамата на Infiniti с дизайн, вдъхновен от прототипа Essence. Най-важните характеристики в дизайна на Q50 са широката и ниско наведена предница, както и класическият дълъг капак. Благодарение на всичко това Q50 има силуета на спортно купе.
Зад атлетичните пропорции на модела и флуидните линии се крие най-добрата в този клас аеродинамика, с коефициент на въздушно съпротивление Cx от 0,26. Благодарение на този показател Q50 спестява над литър гориво на всеки 100 км и превъзхожда немските си конкуренти.
2. Водещото вътрешно пространство и интериор:Моделът е много внимателно позициониран, така че предлага най-просторния интериор в своя клас. Външните размери на Q50 са малко по-големи от тези на BMW 3-та серия, но за сметка на това интериорът му е сравним с този на по-голямата 5-а серия. Същото се отнася и за багажника му, чийто обем превъзхожда този на всички останали конкуренти.
3. Спортът преди всичко:Когато става дума за Infiniti, автомобилът на световния шампион във Формула 1 Себастиан Фетел, спортният характер е неотменима характеристика. Марката предлага един от най-мощните хибриди на пазара днес, с комбинирана мощност 364 к.с. и възможност за максимално ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди. Нещо повече Q50 днес е единственият хибриден автомобил, който можете да поръчате със задвижване 4х4, една от най-търсени екстри в България. Заедно с него дебютират няколко дузини напълно нови технологии и системи.
Същото се отнася и за 2,2-турбодизеловия базов модел с мощност 170 к.с. Инженерите на Infiniti са успели да постигнат идеално разпределение на масата 50:50 и в двете модификации, с които Q50 стартира.
Благодарение на Direct Adaptive Steering Infiniti Q50 реагира на вашите команди, толкова бързо, че ще ви остави с усещането, че завива още в момента, в които си помислите за това.Дизайнът на автомобила е вдъхновен от този състезателните и спортните автомобили, именно затова това е един от малкото серийни седани, в чието дъно е вграден ефектът на Вентури. Той създава бързи въздушни потоци, с ниско налягане, които буквално прилепят новото Infiniti Q50 към пътя.
4. Технологии от следващо поколение:
За първи път на пазара се появява система, която не просто следи автомобила пред вас и може да ви предупреди или предпази от катастрофа, новото Q50 следи пътната ситуация два автомобила пред вас.В допълнение системата Safety Shild, позната от Infiniti M, тук е доразвита и разполага с още по-добри възможности. Част от нея е и активното следене на пътната маркировка, при което автомобилът може сам да коригира посоката на движение, следвайки пътната маркировка. Това на практика е система за автономно движение в задръстване, каквато бе представена от немски производители паралелно с новото Q50, но само в най-големия и скъп клас автомобили.
В областта на забавленията Infiniti Q50 също има какво да предложи: Три TFT дисплея, като два от тях са тъч-скрийн и са разположени директно върху централната конзола. Навигацията с тях е толкова лесна и интуитивна, колкото работата с вашия SMART phone. Благодарение на тази иновативна система всяка една от десетките функции на Q50 може да бъде лесно управлявана и достъпна, а цялото арматурно табло може да бъде индивидуализирано.
Двигателите
Infiniti Q50 стартира на европейският пазар с два различни мотора. Базовият е дизелов и съвместна разработка с Daimler. Двигателят е преосмислен от инженерите на Infiniti, с цел да може да достави типичния за марката спортен характер. Той е 4 цилиндров, с работен обем 2,2 литра, 170 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм. Двигателят е оборудван с един трубокомпресор и може да бъде комбиниран с 6 степенна механична или 7 степенна автоматична трансмисия. Дизеловият агрегат се предлага само със задно задвижване и EURO 5.
Вторият двигател на Q50 е истинско чудо на техниката заимствано от лимузината М35h. Благодарение на този мотор Q50 се превръща в най-мощния и бърз хибрид в своя клас, с динамика далеч превъзхождаща тази на основните му конкуренти. Благодарение на 3,5- литровия V6 бензинов мотор, с мощност 306 к.с., и допълнителния паралелен хибриден електромотор, общата система мощност достига 364 к.с., а времето за ускорени е едва 5,2 секунди на 100 км/ч. Максималният комбиниран въртящ момент достига феноменалните 546 Нм, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
Хибридната технология на Infiniti използва най-съвременните литиево-йонни батерии, благодарение на което се пести място и се подпомага разпределението на масите в автомобила.
Новото Infiniti Q50 ще се предлага у нас в 4 различни нива на оборудване, като клиентите ще могат да избират между 2 различни предни маски - стандартна и спортна. Клиентите ще могат да поръчват допълнително 8 различния цвята и 3 различни изработки на интериора. Пътническият салон може да бъде решен в 5 различни тапицерии, което автоматично превръща гамата на новия Q50 в най-богато оборудваната досега в Европа.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!