Точно 80 години след първата прожекция в автокино, която се е случила на 6 юни 1933 г. в Кемдън, Джърси MINI България организира MINI Cinema - първото в света автокино само за автомобили MINI. Събитието рязко повиши концентрацията на автомобили MINI в района на бул. Цариградско шосе в столицата и привлече вниманието и „благородната завист” на притежателите на автомобили с други марки. За разлика от обикновените филмови прожекции публиката съставена от 50 автомобила МINI и техните собственици, привлече поне също толкова внимание, колкото и филма. Сред „гостите” бяха забелязани представители на класическото Mini от различни периоди на миналия век и всички седем съвременни модела MINI – MINI (hatch), MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Roadster, MINI Coupe, MINI Countryman и MINI Paceman. Сред пъстроцветните редици ярко се открояваха и представителите на най-мощния клан на семейството на MINI – суб-бранда MINI John Cooper Works. Макар и с различни двигатели и мощност (от 92 до цели 218 к.с.), всички те са обединени от характерните за MINI стилен дизайн, пъстри цветове, ярко изразен, с елементите за индивидуализация, характер и неповторима връзка между водач и автомобил. В афиша на ексклузивната прожекция присъства емблематичния за марката филм от 1969 г. „Италианска афера” с участието на Майкъл Кейн, в който Mini e един от главните герои.Историята на Mini, превърнало се в първообраза на един изключително успешен спортен автомобил, започва през 1959 г. с една идея: гениалният конструктор Алек Исигонис, заместник-директор в Вritish Мotor Сorporation (BMC), който не притежавал дипломи от математически олимпиади и смятал математиката за „неприятел на всяко креативно човешко същество”, но пък за сметка на това въодушевявал своя колектив с богатството на идеите си, с ентусиазма си и с отказа си да допуска компромиси по пътя за максимални постижения, предложил създаването на Mini. Новият автомобил трябвало да бъде по-малък от всички, но трябвало обаче и да предоставя достатъчно пространство за четири лица и багажа им, а четирицилиндровия двигател, който фирмата вече произвеждала, следвало да определя състезателните характеристики на автомобила. Тъй като още в началото е мислил за предно предаване, двигател, поставен напречно отпред, и скоростна кутия, разположена директно под двигателя, Исигонис е успял веднага да създаде идеални условия за изключително ефективно използване на вътрешното пространство. До 80 % от пространството, видимо при поглед отгоре, би трябвало да принадлежи изключително на пътниците и багажа им. Класическото Mini е толкова успешно, че неговият първичен прототип с множество революционни, технически модернизации се произвежда в продължение на 41 години, т.е. чак до 2000 г.Именно началото на новото хилядолетие е времето, когато от ДНК на класическото Mini се ражда модерното MINI, вече в структурата на BMW Group. Създава се съвременна модерна интерпретация на класическите, успешни пропорции и дизайнерски елементи, разбира се, вече с високомодернизирани двигатели, технологии, задвижване и премиум обзавеждането на купето. Първата версия, представена през 2001 г., е МINI Cooper: на името на спортния гений, който има принос за успехите на класическото Mini. Пет години по-късно се състои премиерата на втората генерация модерно MINI, този път в чест на гения и баща на самата идея за класическо Mini: на 18 ноември 2006 г., в деня на 100-годишнината от рождението на сър Алек Исигонис, актуалното моделно поколение MINI е официално въведено на пазара. Също както и първообразът, MINI от XXI век отговаря на изискванията на своето време, а освен това предлага и допълнителни удобства. Неговата маневреност и спортни качества, както и шармантният характер на пропорциите му го правят интересен за онези водачи, които оценяват освен функционалното разпределение на пространство и икономичността, също и спортното преодоляване на завоите и индивидуалността. Щедрото предоставяне на пространство, икономичните, а всъщност мощни мотори, доброто пътно поведение и комфортната пъргавина на компактния премиум автомобил се ценят навсякъде. Именно затова историята се повтаря и в новото хилядолетие и след първите няколко години на производство на MINI възникват и следващите негови варианти, които трябва да отговорят на нуждите и интересите на нови целеви групи.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!