Renault продължава да следва стратегията на т.нар. „даунсайзинг“, като този път предлага нов дизелов мотор с технологии, дошли от опита, който има компанията във Формула 1. Името на двигателя е Energy dCi 130. В него са вложени над 30 патента и базово се съчетава с енергопестящата система Stop & Start.
За първи път в Европа е въведена система за рециркулация на отработилите газове в студена линия, още една за термоуправление и др.
Новият двигател е с работен обем от 1598 куб. см и развива максимална мощност от 130 к.с. при 4000 об/мин. Максималният въртящ момент е 320 Нм при 1750 об/мин. Той е с директен „комънрейл“ и турбокомпресор.
Новият мотор ще дебютира първоначално в моделите Scenic и Grand Scenic.
Обзаведени с него, те ще развиват максимална скорост от 195 км/ч, ще ускоряват от 0 до 100 км/ч за 6,0 сек. Въпреки повишената мощност и подобрената динамика, средният разход е 4,4 л/100 км, а съдържанието на CO2 в отработилите газове е 115 г/км.
През 2013 г. г. всички модели на Renault ще отделят под 120 г/км СО2, а до 2016 г. – нивото ще падне под 100 г/км, обещава френският производител.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!