Всяка година по време на автомобилния салон в Лос Анджелис производителите се включват с футуристични концепции в традиционния дизайнерски конкурс Design Challenge. В предстоящото му десето издание ще участват 12 прототипа от цял свят, като за първи път се включват и компании от Китай. Тази година темата е Biomimicry and Mobility 2025. Както винаги вдъхновението идва от природата, а целта е опазването й.
Дебют в конкурса прави китайският Qoros, чиято концепция Silk Road System комбинира възобновяемите енергии с транспортна система, свързана с електрическата мрежа. Друга концепция от същата страна е тази на Changfeng Motor Corporation, чийто проект La Brea - Los Angeles Bio Research Project е способен да препуска, скача и да се катери благодарение на полузависимото си торсионно окачване. Други китайци, в лицето на SAIC, която е собственик на британската марка MG, предлагат едноместния градски Mobiliant, предназначен за обществено ползване.
Американското дизайнерско поделение на BMW Group се включва с две предложения в лицето на L.A. Subways под знака на MINI и екологичния SEED. Последният разполага с мултифункционална въртяща се опашка, с която да „лови“ слънчева, ветрова и каква ли още не енергия.
Предложението на Mazda се нарича Auto Adapt. Името идва от факта, че автомобилът лесно се адаптира от ръчно към автономно управление. Японците от JAC Motors пък предлагат системата HEFEI (Harmonious Eco-Friendly Efficient Infrastructure), която демонстрира симбиоза от автомобила и местната инфраструктура като автоматизирано регулиране на движението.
Победителят в конкурса ще бъде обявен на 21 ноември, като думата има жури, съставено от автомобилни и индустриални дизайнери.
Всички тези концепции ще бъдат представени на 19 ноември, когато започва салонът в Лос Анджелис (http://laautoshow.com/).
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!