През 2015, след 67 години в производство, Land Rover Defender ще бъде свален от конвейера. Година по-късно ще дебютира неговият наследник, който обаче ще отвори нова глава в историята на марката с алуминиевата си каросерия и независимото си окачване. Феновете, които с любов наричат класика Landy, ще гледат критично на бъдещия модел. От дебюта на Defender през 1948 г. до днес неговата базова конструкция не е претърпяла съществени промени, а заради типичния дизайн трудно ще го объркате с друг офроудър.
Именно ръбестата форма прави „британеца“ толкова практичен – защото той може да побере почти всичко и осигурява добър обзор. Defender не се плаши от каквито и да било пресечени терени, а заради опростената си техника си е спечелил имидж на изключително издръжлив и лесен за ремонт. Който почита офроуд легендата, не се притеснява нито от нейната тромавост, нито от високия й разход, нито от липсата на комфорт. Според говорител на Land Rover спирането на производството на Defender се дължи на неговата форма, която не може да отговори на все по-строгите норми на краштестовете, а би било много трудно двигателят да бъде модифициран за еконормата Еuro 6. Но една вратичка остава отворена за “стареца“. От 2008 Land Rover заедно с Jaguar принадлежи на индийския концерн Таta. Ето защо е възможно той да продължи да бъде произвеждан поне за Субконтинента. Така може би ще доживее и 75-ия си рожден ден...
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!