На 13 март тази година, по-малко от година след пускането му на пазара, 10 000-ият PEUGEOT 208 GTi излезе от поточната линия, доказвайки успеха на стратегията за силно спортно присъствие на PEUGEOT в В-сегмента.PEUGEOT остави силен отпечатък в историята на спортните автомобили, заложил своето ДНК в генетиката на 208 GTi, както и на RCZ и на неговата подсилена версия R, заредена с мощта на PEUGEOT SPORT. Докато PEUGEOT чества тази година 30-ия юбилей на 205 GTi, 208 GTi премина в опитните ръце на PEUGEOT SPORT, за да му бъде придаден един по-радикален характер в отговор на очакванията на нови клиенти, изпълнени със страст и спортен дух.
Изключителният и по-радикален темперамент на 208 GTi 30th впечатлява още от пръв поглед. Сниженото му с 10 мм шаси, увеличените му предна и задна следа съответно с 22 мм и с 16 мм, открояващите се големи колела придават стабилност на автомобила на пътя и подчертават несъмнено неговото спортно предназначение. В профил снижената осанка е подчертана с черния мат на страничните прагове и калниците, които се издигат над 18-цоловите черни матови джанти. Специфичните червени спирачни апарати са с подписа на PEUGEOT SPORT. Предната част в черен мат контрастира с иновативен червен лак в задната част. Двата десена са изваяни в обтекаеми линии, въведени с концепцията на Onyx и възкресени в 308 R Concept и Exalt.
Вътрешното пространство също олицетворява радикалния спортен дух на 208 GTi 30th. Преливащият се декор от червено към черно на 208 GTi преминава в черен лак. Червените стелки и ниските състезателни седалки в специфичен дизайн носят подписа на PEUGEOT SPORT. Тези седалки са тапицирани с изключителен меланж от материи, основно алкантара, комбиниран с черен TEP с червени декоративни шевове и черна мрежичка с червен пунктир.
Новият 1.6-литров THP двигател, отговарящ на стандарта Еuro6, е оборудван със Stop & Start система. Максималният му въртящ се момент е 300 Nм, а мощността му е 208 конски сили. Мощността и въртящият момент се предават на колелата чрез шестстепенна механична предавателна кутия и Torsen диференциал с ограничено приплъзване - наследени от RCZ R, които позволяват пълноценно използване на потенциала на двигателя.
208 GTi 30th може да разчита на спирачна система от най-високо ниво, заимствана от спортните автомобили. Дисковете от по 323 мм в диаметър и 28 мм дебелина отпред са марка Брембо със спирачен апарат с 4 бутала. Спортният темперамент на 208 GTi 30th личи и по цифрите: от 0 до 100 км се изминават за 6,5 секунди, а 1000 м за 26,5 секунди. Ускоренията при средна скорост също са на изключително високо ниво - от 80 до 120 км/ч за 6 секунди при предпоследна предавка. Постиженията и неукротимото поведение са получени при новаторска за сегмента ефективност с емисии на СО2 от 125 г/км.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!