Когато обновеното Polo се появи при дилърите, на клиентите ще им се наложи да поразтъркат очи. С новия дизайн на предницата автомобилът много прилича на Golf, а освен това ползва и много от асистиращите му системи – за първи път в този клас. По отношение на мултимедията Polo дори е първият Volkswagen с технологията Mirror Link. Във Волфсбург са подобрили и качеството на изработката – което така и така не беше лошо. Дали Polo ще направи живота на Golf по-тежък?
След като оглеждаме ценовата листа, оставаме приятно изненадани. Заедно със серийната мултиколизионна спирачка (чиято функция е да предотвратява удари след първия) клиентите могат да поръчат „радарното око“ Front Assist, което може да активира функцията за автоматично спиране (496 лв.) при скорост до 30 км/ч. Не е зле за малък автомобил.
Още при влизането в автомобила усещаме, че използваните материали са една идея по-качествени, интериорът изглежда по-солиден, а атмосферата е по-приятна, отколкото в конкуренти като Ford Fiesta и Renault Clio. Благодарение на системата Mirror Link смартфон може да бъде свързан много лесно и удобно. Просто го закачате с USB-кабел и всичко от дисплея му се появява на централната конзола, откъдето може да бъде контролирано. Жестоко! Единственият недостатък е, че „номерът“ минава само при устройства с Android – притежателите на Apple iPhone ще останат разочаровани. По-високите водачи няма да се чувстват съвсем комфортно – седалките по принцип са удобни, но можеха да бъдат малко по-издължени в долната си част.
Пътното поведение доказва, че Polo има да яде още много хляб, преди да достигне до нивото на Golf. Окачването е останало без промени, затова и типичното усещане при каране отпреди фейслифта е запазено. Наистина новото електромеханично сервоуправление е станало по-информативно, но по отношение на комфорта има още какво да се желае – особено когато състоянието на пътната настилка е лошо или напречните фуги станат прекалено дълбоки. Тогава Golf се справя по-добре - но въпреки това с возията си Polo доказва, че е сред най-добрите в своя клас. И който си мисли, че настройката на регулируемите амортисьори при окачването Sport Select (638 лв.) може да помогне, жестоко се лъже. Точно обратното – след натискането на бутона Sport амортисьорите стават по-твърди, комфортен режим изобщо няма. А който реши да комбинира регулируемите амортисьори с по-ниското с 15 мм спортно окачване (373 лв.), ще влоши возията още повече.
Сред всички мотори, покриващи нормата Евро 6, ние ви препоръчваме 1.2 TSI с 90 к.с. „Турбинираният“ агрегат с директно впръскване превръща в Polo в малка „пила“, и то при сдържан звук и нисък разход. VW обещава средна консумация 4,7 л на 100 км. Да, тя е по-висока с 1,3 л от тази на 1.4 TDI. С трите си цилиндъра обаче дизелът работи доста неспокойно и става много шумен при по-сериозно натоварване. Когато Start-Stop системата и DSG бъдат комбинирани, върху предните колела се „стоварва“ сериозен въртящ момент – макар и с леко закъснение. Дизеловата версия струва минимум 26 850 лв. - с 3240 лв. повече от 1.2 TSI. Най-евтина е 1.0 (21 680 лв.).
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!