България има силен дрифт шампион, който може да блесне дори със стокова кола, това доказа Красимир Стефанов, който е в Дубай за финалите на Red Bull Car Park Drift. Варненецът спечели квота за състезанието в надпревара в София през лятото и представлява страната в престижния шампионат. Също така е първият европеец въобще, който идва в Red Bull Car Park Drift. Стефанов получи автомобила си Chevrolet Camaro, предоставен от домакините и нает от Саудитска Арабия. Той е версия ZL1 с V8 6,2-литров двигател с 580 к.с. и 556 Нм максимален въртящ момент. Предавателната кутия е 6-степенна механична. Стефанов обаче бе изненадан да открие, че моделът е напълно сериен и няма подготовка за дрифт. "Амортисьорите са заводски, както и пружините. Предполагам, че и съединителят е оригиналният. Нямам представа защо няма хидравлична спирачка", коментира Стефанов. Българинът остана обаче доволен, че има диференциал с ограничено приплъзване, който заключва на 1,5.
Представителят на отбора "Дрифт тигри" не се отказа и стартира в тренировката. По план сесията трябваше да започне в 20,00 ч. местно време, но трасето бе отцепено със закъснение и първите коли излязоха с цели 5 часа закъснение. За капак след дългото чакане всички пилоти получиха само една обиколка, а за последните не стигна времето и останаха за следващия ден, в който е и състезанието. Няколко от пилотите се отказаха заради липсата на възможност да тренират преди финалите и постоянната промяна на програмата и трасето.
Подготвените изключително добре коли обаче не показаха класа и почти всички удариха варели, конуси или мантинела, правеха грешки или се завъртаха. Стефанов стартира в челната петица и в първите метри изучаваше колата в тесните препятствия в началната част.
Във втория паркинг обаче, където е по-широко, обра овациите на организаторите с най-големия пушек и шум до момента, съчетани с безупречни упражнения. След това на правата и слалома в най-тясната част се отказа, видимо ядосан от мекото окачване. „Още в първите метри разбрах, че нямам шанс, защото колата е невероятно мека и закантва, когато прехвърли тежест. Още в началото започна да мирише на съединител. Ръчната хваща едвам. Само на широкия паркинг имаше място да използвам потенциала. На обратния тесен завой минах парадно, защото ме е страх да не ударя колата. Опасно е за мен, автомобила и публиката", поясни Стефанов.
В същото време обаче директорът на състезанието Абдо Фегали, който направи рекорд на Гинес за най-дълъг дрифт, даде някои съвети на състезателя ни как да се класира напред: "Дори с тази стокова кола имаш шанс за класиране. Тук не е необходима голяма мощност, а техника. Не прави грешки и не удряй препятствията. Другите може да сгрешат, много от тях се пречупват от напрежението. Можеш дори да спечелиш". Фегали обаче до последно не бе сигурен в конфигурацията на трасето и постоянно сменяше плана след преминаване със своето Camaro, което е подготвено за дрифт. Ливанецът качи автомобила си на бордюра на обратния тесен завой и се наложи смяна на джантата, но трасето не бе променено.
На напълно обратния полюс от Фегали останаха останалите състезатели за Camaro-то на Стефанов и се изказаха много позитивно за българина. "Състезавах се в драг рейсинг и сега съм със същата кола в дрифта. Намалих мощността от 1100 на 820 к.с. Не виждам как въобще може да се участва с това Camaro", коментира Салман Абдула, който кара Nissan Sylvia.
Финалите стартират в 22,00 ч. местно време със 17 състезатели. От тях съдиите ще отсеят 8 дрифтъри, след което ще има още едно преминаване, за да останат 4-ма финалисти. Те ще решат кой ще стане King of Drift.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!